Vänsterpartiets logotyp, en röd nejlika med ett vitt v inuti, med vit bakgrund

Jobba hos oss!

Vänsterpartiet i Stockholm söker borgarrådssekreterare

Vänsterpartiet är det tredje största partiet i Stockholms stad.  Vi är ett aktivt oppositionsparti som arbetar för en jämlik, jämställd och klimatvänlig stad. Vi söker nu en borgarrådssekreterare som bland annat ska arbeta med frågor rörande idrott, kultur och fritid. Du kommer att jobba nära en av våra erfarna heltidspolitiker men även vara till stöd för våra engagerade fritidspolitiker. Tjänsten är på heltid och tidsbegränsad till den 21 oktober 2022.

Du kommer att arbeta i ett team av ytterligare tre borgarrådssekreterare, administrativ personal och kommunikatörer.

Arbetet innehåller en mängd olika delområden, bl.a:

• Bevaka ärenden inom berörda nämnder och bolag
  • Framtagande av underlag
  • Omvärldsbevakning
  • Delta på politiska möten

Vi vill att den sökande har följande bakgrund:

• Kännedom om Vänsterpartiets politik och delar Vänsterpartiets värderingar
  • Vänsterpartiet eftersträvar mångfald på arbetsplatserna varför vi önskar sökande med olika etnisk bakgrund, kön och ålder
  • Kännedom om Stockholms stads organisation, särskilt stadsdelsnämnderna är prioriterade
  • Kunskaper om de centrala politiska frågorna i Stockholms kommun.
  • Relevant eftergymnasial utbildning
  • Mycket god språklig och analytisk förmåga
  • Bra på att strukturera och planera ditt arbete
  • Klara av perioder med tidspress och snabbt kunna sätta sig in i nya frågor

Övrigt

Tjänsten tillsätts enligt kommunallagen 4 kap § 32 vilken ger dig rätt till tjänstledighet från din nuvarande tjänst. Arbetstiden är oreglerad men kommer främst vara att förlagd till ordinarie arbetstid. Sista ansökningsdag är den 6 januari. Ansökningar skickas till naile.aras@stockholm.se. Frågor om tjänsten kan ställas till kanslichef Susanna Brolin, tfn 08-508 29 159. Fackligt ombud är Rosa Lundmark 08- 508 29 160.