Vänsterpartiets logotyp

Vänsterpartiet söker dig som är proffs på sociala medier

Vänsterpartiet är det tredje största partiet i Stockholms stad. Vi är ett aktivt oppositionsparti som arbetar för en jämlik, jämställd och klimatsmart stad. Vi söker nu en pressekreterare med inriktning på sociala medier. Tjänsten är tidsbegränsad till 31 oktober 2022. Tillträde sker enligt överenskommelse, men helst under april månad 2021.

Du kommer att arbeta i ett trevligt team som har ansvar för pressfrågor samt utåtriktade event. Just nu arbetar vi hemifrån, men vanligtvis är vår arbetsplats i Stockholms stadshus.

Innehåll i tjänsten:

• Ansvar för sociala medier, från att skapa innehåll till att få spridning
  • Delansvar för utåtriktade digitala event
  • Sköta mediekontakter
  • Skriva debattartiklar och pressmeddelanden
  • Ta fram underlag
  • Omvärldsbevaka
  • Rådgivning vid mediakontakter
  • Andra arbetsuppgifter som rör utåtriktade event

Vi vill att den sökande har följande bakgrund:

• Mycket goda kunskaper från arbete med sociala medier
  • God kännedom om Vänsterpartiets politik
  • Mycket god språklig förmåga
  • Är en van skribent
  • Har dokumenterade meriter från arbete som pressekreterare, informatör, kommunikatör, journalist eller likvärdigt arbete
  • Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet från arbetslivet
  • Du delar Vänsterpartiets värderingar
  • Kunskaper i grafisk formgivning, bland annat grundläggande kunskaper i Photoshop

Vänsterpartiet eftersträvar mångfald på arbetsplatserna varför vi önskar sökande med olika etnisk bakgrund, kön och ålder.

Övrigt

Tjänsten tillsätts enligt kommunallagen 4 kap § 32 vilken ger dig rätt till tjänstledighet från din nuvarande tjänst. Arbetstiden är oreglerad men kommer främst vara att förlagd till ordinarie arbetstid. Ansökningar skickas senast den 16 februari.

Ansökningar skickas till [email protected]. Frågor om tjänsten kan ställas till kommunikationschef Siri Jonsson Montin, tfn 08-508 29 102. Fackligt ombud Rosa Lundmark 08- 508 29 160.