• Clara Lindblom

Clara Lindblom

Ålder: 36 år
Bostadsort: Hyresrätt i Hökarängen

Varför är du engagerad i Vänsterpartiet?
Jag vill att alla oavsett storlek på plånboken ska kunna leva och bo i Stockholm. Idag har vi alldeles för stora ekonomiska klyftor i staden. Vänsterpartiet har den bästa politiken för att komma tillrätta med det här. Vi vill bygga upp välfärden, ta tag i bostadsbristen och stärka jämlikheten i Stockholm.

Nämn en fråga du tycker är särskilt viktig.
Bostadsfrågan ligger mig varmt om hjärtat. Vi behöver fler hyresrätter med hyror som vanligt folk har råd med annars kan snart inte en vanlig knegare bo i den här stan. Det är också otroligt viktigt att vi gör allt vi kan för att skynda på en rättvis klimatomställning, även lokalt.

Varför ska man rösta på Vänsterpartiet 2022?
Det är i det här valet som vi måste vända utvecklingen i Stockholm. Vi måste sätta stopp för utförsäljningar och ombildningar och ta tillbaka kontrollen över välfärden och över bostadsmarknaden. Vi i Vänsterpartiet lovar inte allt, men vi kommer att hålla det vi lovar.

Vad gör du när du inte sysslar med politik?
Jag har två små barn så fritiden tillbringas ofta hemma i Hökarängen med familjen, men ibland hinner jag med att gå på Hammarbymatcher och plantera på min balkong också.